TUTKU VE POTANSİYELİ GERÇEKLEŞTİRMEK

TUTKU VE POTANSİYELİ KEŞFEDİP AÇIĞA ÇIKARTIN. 

Terapi gruplarında erkeklere sık sık bunu söylüyorum :Amacım her birinin gruptan bir milyoner olarak ayrılmasını sağlamak... Bu ifadenin para veya maddi zenginlikle gerçekten çok az ilgisi vardır. Bu; tutkuyu keşfetmek ve potansiyele ulaşmakla ilgilidir.

hayatta tutku ve potansiyeli gerceklestirmek

Yukarıda verdiğim tavsiye gibi,  İyi Çocuklar genellikle zeki, yetenekli adamlardır. Bu adamlar Efendi Adam Sendromundan kurtulmak için çalıştıkça, kendilerini oldukları gibi kabul etmeye başlarlar. Benliğin bu kabulü, tutkularını kucaklamalarına ve korkularıyla yüzleşmelerine izin verir.
Benlik ve dünya hakkında daha doğru bir görüşün oluşumu, evrenin bolluğunun yaşamlarına özgürce akmaya başlamasına izin verir. Bazen bu para şeklini alır. Bazen aşk şeklini alır. Bazen seks şeklini alır. Bazen şöhretin parlak ışıklarının şeklini alır. Bazen yukarıdakilerin hepsini içerir.

Bu bölümün geri kalanı, iyi çocukları kurtarmaya yardımcı olacak bir strateji sunuyor. Bundan sonraki  sayfalar, sayısız Efendi Adamın tutkularını keşfetmelerine ve potansiyellerini gerçekleştirmelerine yardımcı olan bir planı sunuyor. Aynısını sizin için de yapabilir....Okumaya devam edin...

KORKULARLA YÜZLEŞMEK 

Charlie, tutkusuz ve başarısız Efendi Adamın posteri olabilirdi. Charlie'yle ilk tanıştığımda nefret ettiği bir işte sıkışıp kalmıştı , sıradanlık ve korku ile karakterize bir hayat yaşıyordu. Charlie mühendislik eğitimini birkaç yıl önce tamamlamıştı, ancak yine de üniversiteye başlamadan önce yaptığı işte çalışıyordu. Charlie'nin işverenleri mezun olduktan sonra ona büyük bir terfi sözü vermişti. Sözlerini tutmadıklarında, Charlie kızgınlığını bastırdı ve her zaman yaptığı aynı şeyi yapmaya devam etti.

korkularla yüzleşmek

Charlie'nin tek tutkusu uçmaktı. Annesinin  uyarılarına rağmen üniversiteyi bitirdikten sonra uçuş dersleri almaya başlamıştı. Charlie pilot lisansını kazanmayı hayal etmesine rağmen, hedefine ulaşmak için gerekli şartları hiçbir zaman tamamlayamadı.

İşyerindeki bir kadın, Charlie'yi web siteme tanıttı. "İyi Çocuklar" açıklamasını okuduğunda utandı. Birinin onu nasıl bu kadar iyi tanıdığını anlayamıyordu. Bana bir e-posta göndermek için cesaretini toplaması altı ayını aldı. Charlie web siteme ilk baktığı andan itibaren bir erkek grubuna katılması gerektiğini biliyordu, ancak bu kadar savunmasız olma fikri onu korkuttu.

Bu noktada Charlie hayatını değiştiren bir karar aldı. Charlie, eğer bir şey onu bu kadar korkutuyorsa, korkusuyla yüzleşmesi ve yapması gerektiğine karar verdi. O zaman çok az şey biliyordu, ama bu karar Charlie'yi tutkusunu ve hayattaki amacını yeniden keşfetmeye götürecek yolculuğun sadece başlangıcıydı.

Sonraki bir buçuk yıl boyunca Charlie tek bir inançla yaşadı: Bir şeyden korkuyorsa, o korkuyla yüzleşecekti ve yüzleşti. Charlie'nin ilerlemesi yavaş ama istikrarlıydı. Temel olarak, yürüyebilene kadar emekledi. Koşabilene kadar bebek adımları attı. Bir kere yola çıktı mı onu kimse durduramadı.

Erkek Adam - Disiplin 

Yaklaşık on sekiz aylık bir süre boyunca Charlie, tutkusunu ve hayattaki amacını yeniden keşfetmeye yönelik birkaç adım attı. Terapi grubuna gelerek daha aktif hale geldi! Diğer erkek üyelerle yüzleşme ve kendini ifşa etmeye başladı.

Yaşadığı ihmale ve ailesinden aldığı çarpık, korku temelli mesajlara bakmaya başladı.

Babasından, çocukluğunda uygun olmaması ve iyiliği için endişe duymaması konusunda onunla yüzleştiği yerde danışmaya gelmesini istedi.( Babasıyla yüzleşmeye başladı )

Kız arkadaşına uçuş dersleri için para eksikliğinden şikayet etmeyi bıraktı.

Mevcut okulu kendisine ihtiyaç duyduğu eğitim ve ekipmanı sağlayamadığında okulu değiştirdi.
Mühendislik eğitiminden yararlanan işler için görüşmeye başladı.

Yetersizlik ve değersizlik duygularıyla, güvenli oynamakla ilgili aile mesajlarıyla ve bir mühendis olarak nitelikleriyle ilgili çarpık inançlarla yüzleşmeye başladı.

Kız arkadaşıyla (başlangıçta korktuğu) ev sorumluluklarına katılmaması konusunda yüzleşti. Kız arkadaşına neleri istediğini ve neleri sevmediğini söylemeye başladı.

Tek başına uçağa bindi ve pilot lisansını aldı.

Erkek grubunun onu doğum gününde, ilgi odağı olma korkusuyla yüzleştiği bir restorana götürmesine izin verdi.

Sosyal fobiniz varsa bunu aşmanın en etkili yöntemlerinden biri , kalabalık ortamlarda en gözde yerde durmaya çalışmaktır. Mesela bir konferans salonuna , program başladıktan sonra en ön sıralardan girmeyi deneyin. Biliyorum bu çok zor bir şey. Bende eskiden sosyal fobik bir insandım. Bunu aşmak için belediyelerin verdiği konferanslara gidiyordum. Program başladıktan sonra , en ön kapıdan girip herkesin gözünü bana diktiği yerde durup sanki yukarda bir arkadaşımı arıyormuşum gibi sağa sola bakıyordum. Tabi ki üstümde müthiş bir heyecan ve terleme oluyordu. Ama buna rağmen kendimi alıştırmak için böyle fırsatları kan ter içinde kalsam da değerlendiriyordum. Bununla ilgili ilerde kitap tavsiyesinde bulunacağım..

 

Yeteneklerini gösterebileceği ve şirketlerine sunacak bir şeyleri olduğuna inandığını ifade eden bir mühendislik firmasına başvurdu ve bir iş buldu. 


Charlie terapi grubuna işi almaktan bahsettiğinde, epik(destansı) boyutlarda bir değişime tanık olduğumu fark ettim. Charlie içe dönük, korkmuş ve pasif bir iyi çocuk olmaktan, tutkulu ve amacı olan ve kendini geliştiren bir adama dönüşmüştü.


Charlie'den bana başarı formülünü içeren bir e-posta göndermesini istedim. İşte yazdıkları:

İşte kabaca yeni hale nasıl geldim...

  1. Başka bir şey olmadan önce, kurban rollü olmayı bırakmam gerekiyordu.
  2. Sınırlarımı belirleyerek başladım . İlk başta küçüklerdi ve zamanla büyüdüler.
  3. Belirlenen ve saygı duyulan sınırlardan sonra kendime inanmaya başladım.
  4. Bu zaman içinde daha dürüst olmaya başladım.
  5. Bir yetişkin olduğuma inandım , bir eğitimim var ve bir Endüstri Mühendisi rolünü üstlenmeye hak kazandım.
  6. Her zaman önceki işverenimin işlevsiz olduğunu ve bir nedenden dolayı rahat olduğunu biliyordum. Sonunda hayatta kalmak için bu sisteme ihtiyacımın olmadığını fark ettiğimde ve kabul ettiğimde nihayet devam edebildim...
Serbest Etkinlik 40 

Aşağıdaki listeye bakın. Listedeki öğelerden birini seçin ve hayatınızdan somut bir korku adlandırın. Bu özel sorunla nasıl yüzleşeceğinizi yazın. Ardından, bu korkuyla yüzleşmek için küçük bir adım atın. Birinden sizi cesaretlendirmesini ve desteklemesini isteyin. Bunu yalnız yapmaya çalışmayın.

UNUTMA ! NE OLURSA OLSUN ÜSTESİNDEN GELECEKSİN....

  • Zam veya terfi istemek
  • Tatmin edici olmayan bir işi bırakmak.
  • Kendi işinizi kurmak.
  • Okula geri dönmek.
  • Bir çatışma durumuyla yüzleşin.
  • Oluşturduğunuz bir fikri veya bir şeyi tanıtın.
  • Ömür boyu sürecek bir hedefin peşinden gidin...
  • Bir hobi veya ilgi alanınızla daha fazla zaman geçirin..
Kendi korkularınızı yazıp , bunlarla yüzleşin...

Post a Comment

Daha yeni Daha eski