HAYATTA KALMA MEKANİZMALARI ve Dinamik Sosyal Değişim

Hayatta kalma mekanizmaları


Çocuklukta terk edilmişlik , ihmal edilmişlik  deneyimleri yaşayan ve bu olayların "YANLIŞ"  yorumlanmasının bir sonucu olarak , tüm iyi adamlar önemli üç çok önemli şey yapmalarına yardımcı olmak için hayatta kalma mekanizmaları geliştirdiler. Bu mekanizmalar ;


  • Terk edilme deneyimlerinin neden olduğu acı ve dehşetle baş etmeye çalış.

  • Bu terkedilme deneyimlerinin tekrar yaşanmasını engellemeye çalış

  • Toksit utançları kendinden ve başkasından gizlemeye çalış.

Hayatta kalma mekanizmlari


Efendi Adamlar için , bu hayatta kalma mekanizmaları aşağıdaki yaşam paradigmasının biçimini aldı.


Kusurlarımı gizleyebilir ve başkalarının olmasını istediği gibi biri olabilirsem , Sevileceğim , ihtiyaçlarım karşılanacak ( sevgi - seks - saygı ) ve sorunsuz bir hayatım olacak.


İyi adamların hayatlarını ve yetişkinlikte yaptığı her şeyi yönlendiren ve kontrol eden, çocuklukta oluşan bu paradigmadır. Bu paradigmalar çocukluk olaylarının yanlış yorumlanmasına dayanmasına rağmen, iyi çocuklar için tek yol haritası budur. İyi çocuklar bu haritanın doğru olduğuna inanıyorlar ve bu haritayı doğru şekilde takip ederlerse arzu  ettikleri yer; pürüzsüz mutlu bir yaşam.... Bu hayat senaryosu genellikle , oldukça etkisiz olsa da , İyi adamlar sık sık daha çok denemeye devam eder, daha fazlasını yapar ve farklı sonuçlar elde etmeyi umarlar.



İki çeşit iyi adam


İyi adamların terk edilme deneyimleriyle başa çıkmak için geliştirdiği hayatta kalma mekanizmaları ve içselleştirilmiş toksik utanç , genellikle iki yoldan biriyle ortaya çıkar. Bir yolu , İyi Adam "İyiliğe" olan inancını abartıyor ve kendisinin en kötü insan olduğuna inanıyor.( iyilik algısıyla kendisi kıyasladığında ).Dostum buna ben "Çok kötüyüm" iyi adamı diyorum.


"Çok kötüyüm" iyi adamı , herkesin onun ne kadar kötü olduğunu görebileceğine inanır. Çocukluk , ergenlik ve yetişkinlikte kendisiyle ilgiyi temel inancını destekleyen kötü davranışlarına somut örnekler verebilir. Küçük bir çocuk iken camları kırmayı ve hayvanları kırbaçlamayı söyleyebilir. Genç iken, hukuka aykırı işlerinden , annesini ağlatmaktan , sigara içme , alkol kullanmadan ve yetişkin olarak uyuşturucu kullandığından bahsedebilir ve bunları saklar. Hayatta her türlü mutluluğa sahip olmanın ; doğasında var olan yaptığı kötülükleri maskelemek için, elinden gelenin en iyisini yaptığını söyler ve bunun tek umudu olduğunu düşünür. Hiç kimsenin gerçekten ona inanacağına ve anlayacağına inanmaz. Bunlara rağmen kendisinin iyi olduğunu göstermek için "iyi adam" kılıfı uydurarak başka seçeneği olduğunu düşünmez.


İkinci tür  iyi adam,  "Ben çok iyi biriyim" iyi adamıdır. Bu adam değersizliği hakkında temel inancını bastırıp, zehirli utancıyla başa çıkar. Şimdiye kadar ki en iyi adamlardan biri olduğuna inanır. Algıladığı her hangi bir kusurun bilincindeyse , bunları küçük ve kolayca düzeltilebilir olarak görür. Bir çocukken asla bir sorun çıkarmamış. Bir genç olarak her şeyi doğru yapmış. Bir yetişkin olarak tüm kuralları takip eder. Bu adam tipi her şeye dikkat eder. Bu iyi adam tipi , bilinçsiz zihnin derinliklerinde bölme yaparak, "uygun olmadığı" konusundaki temel inancını , kullanışlı ve sarsılmaz bir hale getirmiştir. Toksik utancını her şeyin "iyi" olduğuna inanarak maskeler ve yaptığı şeylerin onu iyi bir insan yaptığına inanır.


Birinci adam yaptığı bir çok kötülüğü herkesten saklayıp kendini iyi adam olarak gösteriyor. Yaptığı her şeyin kendisini çok kötü biri yaptığını düşünüp herkesten bunları saklıyor. Ortaya çıkarsa kabul edilmeyeceğini, dışlanacağını ve sevilmeyeceğini düşünüyor. 

İkinci adam ise her şeyi doğru yapmaya çalışıyor herkesin yardımına koşuyor. herkesin iyiliğine koşarsam herkese iyi davranırsam hata yapmazsam iyi bir adam olurum , sevilirim ve ben iyi bir adamım diye düşüyor.


İki tür iyi adamda, toksik utançlarının bilinçli farkındalıklarında farklılık gösterse de, her ikisi de aynı yaşam paradigmasında çalışır. Tüm iyi adamlar, oldukları gibi iyi olmadıklarına inanırlar. Bu nedenle diğer insanların olmasını istedikleri kişi gibi olmaya ve kusurlarını gizlemeye çalışırlar.


Her ikisinin de çarpıklıklarını görmelerine yardımcı olmak için iki tür iyi adam arasında bir ayrım yapıyorum. Hiçbiri inandıkları kadar "kötü" yada "iyi" değil. İkisinin de sadece ruhları yaralı. Bu yaralar, inanç sistemi ve çocukluklarındaki olayların yanlış algılanmasına dayanmaktadır. 



Ücretsiz Etkinlik 3 


Genç bir çocuğun algıladıklarını gizlemeye çalışmasına neden olabilecek her faktörü örtmek imkansızdır. Kusurlarını örten ve başkalarından onay isteyen efendi adamların , her şeyinin ortaya çıkarmasının gerekli olduğuna inanmıyorum. Ama kendilerini güvensiz veya kötü hissettiren yaşam deneyimlerini ortaya çıkaran bir senaryonun oluşturduğu yeri bulmak , bu senaryoyu değiştirmeye yardımcı olacaktır.


Alan , Jason ve Jose'nin hikayelerini tekrar okuyun. Bu hikayelerdeki çocukluk deneyimlerinin sizinkine ne kadar benzediğini düşünün. Ailenizden veya çevrenizden sizin için uygun olmadığına inandığınız mesajları, olduğu gibi bir kağıt veya günlük üzerine yazın ve örnekleyin. Bu deneyimleri güvenli bir kişiyle paylaşın. Yazdığınız gibi hislerinizi not edin. Üzgün, kızgın , yalnız , aşağılanmış , eleştirilmiş veya uyuşmuş hissediyor musun? Bu bilgileri de paylaşın.


Bu görevin amacı suçlamaktan ziyade isim vermektir.  Suçlamak sıkışıp kalmaya yarar. Siz bunun güvensiz veya kabul edilebilir bir şey olmadığına inandıran çocukluk deneyimlerini adlandırmak için yapıyorsunuz. Böylece sadece olduğu gibi  ve hissettiğin gibi yazman , bu mesajları daha doğru olanlarla değiştirmeni sağlayacak ve Efendi adam senaryonuzu değiştirmenize yardımcı olacak. 


Size tavsiyem bu uygulamayı yaparken tamamen kendinizle baş başa kalmanız. Dikkatinizi dağıtacak herhangi bir şey olmasın yalnız kalın. Bir kağıt ve kalem alıp kendinizi sorgulamaya başlayın. Çocuk iken nerelerde ne hissettiniz, neler yaşadığınız. Bunları yazarken endişe kaygı ve stres duyabilirsiniz aldırmayın kağıda olduğu gibi yazın. Paylaşmak istediğiniz yerleri de dostunla paylaşabilirsin.



Bebek Patlama Nesli ve  Efendi Adam Sendromu


Şimdiye kadar yaşamış her çocuk çeşitli terk edilme biçimleri yaşamıştır. Çocukların, bu terkedilme biçimlerini yorumlayıp ortaya çıkarabileceği bir çok yol var. Yukarıda belirtildiği gibi , İyi adam olmak sadece birçok olası tepkilerden biri. Yukarıda anlatılan çocukluk deneyimleri muhtemelen yeterli değildir ancak düzenli olarak karşılaştığım çok sayıda Efendi Adamı hesaba katmak için tek başlarına yardımcı olacaktır.


İyi ve Efendi Adamların var olduğundan hiç şüphem yok. Marvin Mlquetoast (çizgi film karakteri) ve Walter Mtty gibi adamlar var. Kılıbık kocalar eminim annenin çocukları için hiç bir zaman sıkıntı olmamıştır. Birçok çocuk; huzurlu , cömert bir mizaçla doğar ve barışçıl adamlar olarak büyürler. Yıllar sonra sayısız erkekle çalıştıktan sonra ikna oldum ki , son elli yılda sosyal dinamiklerin benzersiz bir kombinasyonu , tarihsel olarak görülmemiş sayıda bol miktarda Efendi (iyi) adam üretmiştir.  


Efendi Adam Sendromunun şu anki fenomenini gerçekten anlamak için , aşağıdakileri hesaba katmalıyız. II. Dünya Savaşı ve 20.yüzyılın başlarında başlayan ve ardından hızlanan önemli sosyal dinamikler var. Bu sosyal dinamikler şunları içerir :


  1.  Tarım ekonomisinden endüstriyel ekonomiye geçiş
  2. Ailelerin kırsal alanlardan kentsel alanlara taşınması
  3. Babaların evde olmaması
  4. Boşanma , tek ebeveynli evler ve kadınların reislik ettiği evlerde artış
  5. Kadınlar hakim bir eğitim sistemi
  6. Kadın özgürlüğü ve FEMİNİZM
  7. Savaşlar
  8. Cinsel Devrim

Bu olaylar , bu çağda büyüyen erkek çocuklar üzerinde büyük bir etkiye sahip olacak şekilde bir araya geldi. Bu sosyal değişiklikler , İyi adamların yaygın fenomenine katkıda bulunan üç derin dinamik yarattı: 


Bebek patlaması neslinde Efendi Adam Sendromu.

Erkekle babalarından ve diğer önemli erkek rol modellerinden ayrıldı. Sonuç olarak erkekler genel olarak diğer erkeklerden koptu ve erkek olmanın ne anlama geldiği konusunda kafası karıştı.

Erkek çocuklar kadınlar tarafından yetiştirilmeye bırakıldı. Erkekleri , Erkeğe dönüştürme işi annelere bırakıldı ve kadınların egemen olduğu okul sistemi oluşturuldu. Sonuç olarak , erkekler kadınlar tarafından tanımlanmakta rahat hale geldi ve kadınların onayına bağımlı hale geldiler.

(kadınların adam tarifi demek buradan geliyor. Sosyal medyada adamlık tarifi yapan kadınların kulakları çınlasın)

Radikal feminizm, erkeklerin kötü ve / veya gereksiz olduğunu ima etti. Radikal feminizm mesajları , birçok erkeğin sevilmek ve ihtiyaçlarının karşılanmasını isterlerse, kadınların olmasını istedikleri şey haline gelmeliydi. Birçok erkek için bu saklanmaya çalışmak demekti. Kadınların olmasını istedikleri erkek olmazlarsa , "Kötü " adam olarak etiketlenmelerine neden olabilecek bir özellikti. 


Devamında 20.yüzyıl tarihine ve dinamik sosyal değişiklere bakmaya çalışacağız...

Post a Comment

Daha yeni Daha eski