ARTIK İYİ ÇOÇUK OLMAK YOK


ARTIK İYİ ÇOCUK OLMAK YOK



Dramatik toplumsal değişim , geleneksel aile içindeki kalıtsal  ve yıllarca oluşturduğunuz bir başkalarının onayını almaya ihtiyacına koşullanmış erkeklerin cinsi. Bu erkeklere iyi çocuklar diyorum. 




İyi çocuklar iyi görünmek ve bunu "doğru" yapmakla ilgilenirler. En mutlu oldukları zaman başkalarını mutlu ettikleri zamandır. İyi çocuklar,  veba gibi çatışmalardan kaçınırlar ve kaçınmak için ellerinden geleni yaparlar. Kimseyi üzmek istemezler. Genel olarak, iyi çocuklar barışçıl ve cömerttir. İyi çocuklar özellikle kadınları memnun etmek ve diğer erkeklerden farklı olmak için çabalarlar. Özetle, iyi çocuklar eğer iyi veren ve sevecen olurlarsa , karşılığında mutlu olacak ve sevileceklerine inanırlar.


Gerçek olamayacak kadar iyi geliyor değil mi?

Son birkaç yıldır, sayısız hüsrana uğramış ve küskün iyi çocukla karşılaştım. Bir psikoterapist olarak pratik yaptım. Pasif olarak hoşnut olan bu adamlar, mutluluğu yaşamak için mücadele ediyorlar. O kadar umutsuzca can atıyorlar ve hak ettiklerine inanıyorlar ki. Bu hayal kırıklığı, İyi çocukların bir efsanesi diye inandım. 


Bu efsane, Efendi Adam dediğim şeyin özüdür . Efendi Adam Sendromu, eğer iyi çocukların iyi ise sevilecekleri, ihtiyaçlarını karşılayacakları ve sorunsuz bir hayat yaşayacakları inancıdır. Bu yaşam stratejisi, istenen sonuçları vermediğinde - çoğu zaman olduğu gibi -Efendi Adamlar genellikle  daha çok denerler, aynısının daha fazlasını yaparlar. Çaresizlik ve kızgınlık duygusundan dolayı bu model kaçınılmaz olarak ürer, Efendi Adam genellikle hoş olmaktan başka her şeydir.


Efendi Adam Sendromu kavramı, "doğru" bir kavram fakat bu kavramı yapmaya çalıştıklarımdan kaynaklanan, kendi hayal kırıklıklarımdan doğdu. Hak ettiğime inandığım şeyi asla geri alamadım. Tipik bir "hassas yeni çağ adamıydım". Tanışabileceğin en kibar adamlardan biri olduğuma inandım. Yine de mutlu değildim.


Kendi İyi Çocuk davranışlarımı keşfetmeye başladığımda - bakıcılık yapmak, almak için vermek,  düzeltmek,  korumak , barış, çatışmadan kaçınmak , onay isteme, hataları gizleme - danışmanlık pratiğimdeki benzer özellikli çok sayıda erkekte bunu fark etmeye başladım . Kendi hayatıma rehberlik eden senaryonun izole bir olay, ancak sayısız yetişkin erkeği etkileyen bir sosyal dinamiğin ürünü olduğunu gördüm. Şimdiye kadar hiç kimse Efendi Adam Sendromu sorununu ciddiye almadı veya etkili bir teklif sunmadı. Bu yüzden Artık İyi Çocuk Olmak Yok( No More Mr.Nice Guy)  kitabını yazdım !



Bu kitap, İyi çocukların (Efendi Adamların) onay aramayı nasıl bırakacaklarını, aşkta ve hayatta istediklerini almaya nasıl başlayacaklarını gösteriyor. Bu kitapta sunulan bilgiler , size yardımcı olmak için kanıtlanmış bir planı temsil eder. Pasif olarak hoşnut erkekler, Efendi Adam Sendromunun etkisiz kalıplarından kurtulur. Bu bilgiler ,kendi iyileşme deneyimim ve son yirmi yıldır sayısız iyi adamla çalışmama dayanmaktadır.


Artık İyi Çocuk Olmak Yok  tamamen erkek yanlısıdır. Yine de bu kitabın yazımında de sayısız kadın desteği aldım. Kitabı düzenli olarak okuyan kadınlar bana, bunun sadece kendilerine  yardımcı olmadığını söylüyor. Efendi Adam partnerleri hakkında yeni bilgilerde edinmelerine de yardımcı oldu. 

Bu kitapta sunulan bilgi ve araçlar , eğer hayal kırıklığına uğramış iyi /efendi adam iseniz, ilerleyen sayfalarda sunulan ilkeler hayatınızı değiştirecek.


  • İhtiyaçlarınızı karşılamanın etkili yollarını öğrenmeye başladığınızda.
  • Daha güçlü ve kendinden emin hissetmeye başladığınızda.
  • Gerçekten istediğiniz türden samimi ilişkiler kurduğunuzda.
  • Duygularınızı ifade etmeyi öğrendiğinizde.
  • Doyurucu ve heyecan verici bir seks hayatına sahip olduğunuzda.
  • Erkekliğinizi kucaklayıp ve erkeklerle anlamlı ilişkiler kurduğunuzda. 
  • Potansiyelinizi yakalayıp ve gerçekten yaratıcı , üretken olduğunuzda. 
  • Kendinizi olduğunuz gibi kabul ettiğinizde. 


Yukarıdaki özellikler size iyi geliyorsa, Efendi Adam Sendromundan kurtulma yolculuğunuz başladı. Artık onay aramayı bırakıp aşkta ve hayatta istediğinizi elde etmeye başlamanın zamanı geldi.


13 Yorumlar

  1. Kardeşim çok sağ ol Allah Razı olsun.

    YanıtlaSil
  2. Zopacı KAMİL15 Kasım 2021 22:32

    kardeşim adamsın bu kitabı çevirmekle çok iyi yapmışsın

    YanıtlaSil
  3. İlk defa karşılaştım. Kadir sayesinde. 29 yaşındayım. İhtiyacım olan şey bu kitapmış:( Teşekkür ederim dostum:(

    YanıtlaSil
  4. The Rational Male kitabını çevirecek misin kardeşim? Rollo Tomassi'nin?

    YanıtlaSil
  5. Emeğinize, elinize sağlık.

    YanıtlaSil
  6. Hocam pdf linki yokmu

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Daha yeni Daha eski