KİŞİSEL SINIRLARI BELİRLEMEK
Kişisel sınırları nasıl belirlerim?
Sınırlar ; hayatta kalmak için önemlidir. Sınırları belirlemeyi öğrenmek iyi çocukları , çaresiz kurbanlardan kurtarıp kişisel güçlerini geri kazandırıyor. Sınır ayarı , iyi çocukları kurtarmak için öğrettiğim en temel becerilerden biridir.
Yere bir çizgi çekerek sınır kavramını gösteriyorum. İyi çocuğa diyorum ki sınırını geçeceğim ve seni geriye doğru iteceğim. Ona rahatsız hissetmeye başladığında beni durdurmasını söylüyorum. Bir iyi çocuğun çizgisinin oldukça gerisinde durarak bana izin vermesi alışılmadık bir şey değildir. Cevap vermeye başlamadan önce alanını birkaç adım ihlal ettim. Zorlamaya başladığımda , iyi çocuğun beni durdurmak için bir şey yapmadan önce onu bir kaç adım geri itmeme izin vermesi nadir değildir. Bazen iyi çocuk onu duvara kadar itmeme bile izin verir.
Bu alıştırmayı hayatın her alanında sınırlara duyulan ihtiyacın grafik bir göstergesi olarak kullanıyorum. Efendi Adamlar genellikle daha rahat geri adım atar, teslim olur ve huzuru sağlar. Geriye doğru bir adım daha atarsam , diğer kişi itmeyi bırakacak ve sonra her şey pürüzsüz olacak diye inanırlar.
( Meydan okumaktan kaçıp teslim olmaktır. Halbuki bu hayatta bir çok şeye meydan okuyarak güçlü olabilirsin. Yoksa itilip - kakıldığında ses çıkarmazsan iyi çocuk olmaya devam eder içindeki fırtınalarla baş başa kalırsın. Keşke şöyle yapsaydım, keşke böyle yapsaydım gibi. Hayatımı değiştiren bir sözü bir abiden işitmiştim. Oğlum ayı kükreyince sesini çıkarmazsan senden dişinin kirasını ister.)
İyileşen iyi çocuklar sınır koymayı ilk öğrendiklerinde biraz denize düşmüş gibi olmaları alışılmadık bir durum değildir. Bir aşırı uçtan diğerine sallanma eğilimi gösterirler. Kamikaze dalışları gibi sınır belirleyici olurlar. Bir balyoz ve pala ile sınırlar koymaya çalışırlar. Genellikle zamanla sadece iş yapmak için gerektiği kadar direnç göstermek zorunda olduğunu öğrenirler.
Zamanla sınır belirlemenin diğer insanları farklı kılmakla ilgili olmadığını , kendilerini farklı kılmak olduğunu öğrenirler. Birisi sınırlarını aşıyorsa , BU DİĞER KİŞİNİN SORUNUDUR.
(İnsanlar sana istedikleri gibi davranmazlar , sen onlara nasıl davranılması gerektiğini söylersin)
Hafıza korkusundan dolayı , İyi çocuklar genellikle buldukları davranışları bilinçsizce pekiştirirler. Çocukluk koşullandırılmaları nedeniyle çevrelerindeki insanlara davranışlarıyla , sınırların ihlal edilmesini kabul eden ve istediklerini yapacaklarını öğretirler.
İyileşen iyi çocuklar insanların onları tedavi etmesine izin verirler ve kendi davranışları değişmeye başlar. Bir şeyleri güçlendirmeye bıraktıklarında , tahammül etmeye istekli olmadıklarında etrafındaki insanlara farklı davranma fırsatı verirler. Bu ilişkilerde hayatta kalma ve gelişme şansı verir.
Yirmili yaşlarının ortasında askere alınmış bir adam olan Jake , tahammül edilemez davranışlara nasıl tahammül edilebileceğinin , bir ilişkiyi öldürmek ve sınırlar koymanın ilişkiyi nasıl hayatta kalma şansı verebileceğinin örneğidir.
Karısı Kisha evlenmeden hemen önce eski erkek arkadaşıyla bir ilişki yaşadı. Jake , Onu kaybetmek istemedi ve onu affedip sadakatsizliğini asla gündeme getirmeyeceğine söz verdi. Jake yumurta kabuğunda yürürken ve duygularını gizlerken Kisha nın neredeyse istediği her şeyi yapıyor , olabilecek "yanlış" bir şey söylemekten kaçınmak için her zaman sözlerini ölçüyordu.
Bir keresinde bazı arkadaşlarıyla dışarda içki içerken Kisha sarhoş oldu. Ne zaman çok fazla içse , kavgacı ve kafasına göre davranan biri hale gelirdi. Bu durumda iken Jake 'e küçük düşürücü sözler söyledi ve gecenin çoğunu barda diğer erkeklerle yavaş dans ederek geçirdi.
Jake , elinden geldiğince dilini tuttuktan sonra , sonunda Kisha ya sarhoş olduğunu ve eve gitme zamanın olduğunu söyledi. Kisha , Jake küfretti ve yaptığı şeyi yapmaya devam etti. Jake, Ona misilleme yaparak "KALTAK" dedi ve evine gitti.
Arkadaşlarından biri ertesi sabah Kisha'yı eve getirdi. Günün geri kalanında Jake' nin ağzını bıçak açmadı ve sessiz kaldı. Dayanmaya çalıştı , ancak bir kaç saatlik sefaletten sonra ona kaltak dediği için özür diledi.
O haftanın ilerleyen saatlerinde , terapi grubunda karısı hakkında isteksizce konuştu. Grup üyeleri ona sevgiyle yaklaştı. Karısına nasıl tahammül ettiğine işaret ettiler. Bu dayanılmaz davranış , karısının ona istediği şekilde hareket etme yetkisi veriyordu. Jake'n sorunu karısı değil kendisiydi. Jake değişene kadar , karısının değişme şansı olmayacaktı. Değil sınırlar koymak , evliliğini olabileceği en iyi şey olma fırsatından mahrum ediyordu.
Ertesi gün Jake karısıyla yüzleşti. Durumlarındaki rolünü kabul etti. Ona artık dayanılmaz davranışlara tahammül etmeyeceğini söyledi. Ona sınırları anlattı. Artık Kisha nın dansına veya diğer erkeklerle flört etmeye tahammül etmeyeceğini söyledi. Onun arkadaşları önünde onu küçük düşürmesine müsamaha gösteremezdi. Onunla evli kalmak istiyorsa , içki problemi için onun tedaviye gitmesi gerektiğini söyledi.
Kisha , Jake' e kimsenin ona ne yapacağını söyleyemeyeceğini söyleyerek karşılık verdi. Bir çanta hazırladı ve o gece bir arkadaşının evine taşındı. Jake sonraki bir kaç gün perişan olsa da , onu arayıp geri gelmesi için yalvarmanın cazibesine (iletişimi kes kuralı. sizi terkeden kişinin peşine düşmeyin aramayın mesaj atmayın masadan kalkıp gidin)direndi. Bunun yerine gruptaki bazı adamları aradı.
Üç gece sonra Kisha aradı ve konuşmak istediğini söyledi. Kisha geldi ve Jake'e başlangıçta ona cehenneme gitmesini söylemek istese de haklı olduğunu biliyordu. İlk kez evlilikte ona saygı duyduğunu söyledi. Evliliklerini kurtarmak istediğini ve buna razı olduğunu , evlilik için ne gerekiyorsa yapacağını söyledi. Ertesi hafta Kisha tedaviye başladı.
Serbest Aktivite 23
Sınırlar koymaya başlamadan önce , çatışmadan ve barışı korumak için kendinizden ne kadar verdiğinizin farkında olmalısınız. Önümüzdeki hafta kendinizi gözlemleyin. "Hayır" demeyi tercih ettiğinizde "Evet" mi diyorsunuz ? Çatışmayı önlemek için bir şeyler yapmayı kabul ediyor musunuz ? Biri sana kızabilir diye yaptığın bir şeyi yapmaktan kaçınıyor musun? Sadece ortadan kalkacağını umarak , dayanılmaz bir durum ve davranışa tahammül ediyor musun ? Bu gözlemleri yazın ve onları güvenli bir insanla paylaşın.
VAHŞİ TARAFA BİR YÜRÜYÜŞ YAP
Sorunsuz bir yaşamın "anahtarı" yoktur. Efendi Adamı , "İyi" olmak veya bunu "doğru" yapmak hayatın kaotik sürekli değişen gerçekleridir. İyi çocuk paradigmasının yaptığı tek şey , zayıf adamlar yaratmaktır. Zorbaların yüzlerine kum tekmelemeleri veya bulaşık makinesini "yanlış" yükledikleri için onları utandırmalarıdır.
(Çocuklukta utanca boğulan , değersiz hissettirilen her çocuk iyi olma yolunu seçer.)
İyileşen iyi çocuklar teslim olmaya , gerçekte yaşamaya , duygularını ifade etmeye , korkularıyla yüzleşmeye başlarken , dürüstlük geliştirir ve sınırlar koyar hayatın zorluklarını karşılamalarına izin veren bir güce erişirler ve "hediyeleri" kucaklamalarına izin verirler.
Hayat bir atlıkarınca değil , bir roller coasterdır. İyi çocuklar kişisel olarak gücü geri kazandıkça , dünyayı tüm şans eser güzelliğiyle deneyimleyebilir. Hayat her zaman pürüzsüz olmayabilir , her zaman güzel olmayabilir ancak kaçırılmaması gereken bir macera olacak...
Bu çevirileri kim yapıyorsa eline sağlık
YanıtlaSilBende genel olarak memnunum ilk sayfadan beri sırayla okuyorum. Bana çok şey kattı okumaya devam edeceğim. Katkıların için kendi adıma çok teşekkür ederim. Hayatımı kolaylaştırdın.
YanıtlaSilTşk ederim. Aklınıza takılan bir şey olursa yorum olarak yazabilirsin
SilYorum Gönder