YARDIM İSTEMEYİ ÖĞRENMEK

 YARDIM İSTEMEYİ ÖĞRENMEK

İyi çocukların , sık sık potansiyellerini ortaya çıkaramamasının başlıca nedeni, her şeyi kendilerinin yapmak zorunda olduklarına inanmalarıdır. Phil buna  iyi bir örnektir.

Phil'in hayattaki amacı zengin olmaktı. Onun için pek çok şey varmış gibi görünüyordu: Yakışıklı, zeki, dışa dönük ve eğlenceliydi. Yine de Phil, her zaman yüce hedeflerine ve hayallerine ulaşmaktan çok uzak görünüyordu. Yoluna bir dizi şey girdi - kestirme yollar, erteleme ve gerçekten istediğini elde etmeyi hak edip etmediğine dair güvensizlikler...

insanlardan yardım istemek

Belki de Phil'in en büyük engeli, insanlardan yardım istemekte zorlanmasıydı. Phil'in, ona yardım eden insanlar hakkında bir dizi hatalı temel inancı vardı. İstediğini almayı hak ettiğine inanmıyordu. İhtiyaçlarının başkaları için önemli olduğuna inanmıyordu. İhtiyaçlarını karşılamamanın en kesin yolunun açık ve doğrudan yollardan sormak olduğuna inanıyordu.

Bir gün erkek terapi grubunda Phil, karısıyla olan ilişkisinde seks eksikliğinden yakınıyordu. Phil'e karısından onunla seks yapmasını isteyip - istemediğini sordum. "Hayır" dedi. Karısının , onunla seks yapmak istediğine inanıp - inanmadığını sordum. Buna da olumsuz cevap verdi.
Phil'e seks eksikliğinin hayatındaki daha büyük bir sorunun belirtisi olduğunu düşündüğümü söyledim. "İhtiyaçlarının önemli olduğunu düşünmemesi ve diğer insanların ihtiyaçlarını karşılamaya yardım etmek istediğine inanmaması". Cinsel ihtiyaçlarıyla ilgili inançlarını değiştirmenin, onu hayatta istediği diğer şeylere sahip olmaktan alıkoyan temel inançlarını değiştirmeye başlamanın yeri olabileceğini önerdim.

Sonraki hafta Phil, grupta kulaktan kulağa fısıldıyordu. "Karım ve ben seks yaptık!" diye parladı. Grup , onun coşkusunu paylaştı. Nasıl olduğunu öğrenmek istediler. Phil'in basit yanıtı "Sordum" oldu.


Phil'e karısının onunla seks yapmak konusunda ne hissettiğini sordum. "Bu konuda iyiydi" diye yanıtladı. "Benimle seks yapmaktan hoşlandığını ama uzun zamandır sormadığımı, bu yüzden ilgilendiğimi düşünmediğini söyledi."


Bir hafta sonra Phil gruba, evinin eski tek camlı pencerelerini değiştirmek için kayınpederinden borç para istemekten korktuğunu söyledi. Grup üyelerinden bazıları maliyet hakkında sorular sormaya başladı. Bazıları daha önce bu tür bir proje yaptıklarını paylaştı. Phil'in gruptan kendisine yardım etmesini istemesini önerdim. Diş çekmek gibiydi ama Phil adamlara pencerelerini değiştirmesine yardım edip etmeyeceklerini sordu. Grup üyeleri , oy birliğiyle memnuniyetle cevap verdiler. Yaklaşık bir ay sonra adamlar Phil'in evinde bir araya geldiler ve Phil'in evi eski moda bir ahıra eş değerdi.


Bu iki deneyimin Phil üzerinde muazzam bir etkisi oldu. İhtiyaçlarının önemli olduğunu, insanların ihtiyaçlarını karşılamada kendisine yardım etmek istediğini ve insanları yardıma götürmenin en kesin yolunun sormak olduğunu görmeye başladı.


Phil bu yeni paradigmayı geliştirmeye başladı. Birkaç hafta içinde grupla kendi işini kurmak için bir plan paylaştı. Ailenin bir arkadaşı, kendi peyzaj işine başlamasına yardım etmeyi teklif etmişti. Bu olasılık onu özellikle heyecanlandırdı, çünkü mevsimlik işler ona kış boyunca snowboard öğrenmesine izin verecekti.


Eski bir arkadaşı, mali destekçisi olmayı teklif etti. Karısı, sağlık sigortası ödenen bir iş aramaya gönüllü oldu. Gruptaki erkekler Phil'e bir iş planı yazmasına ve muhasebe düzenini kurmasına yardım etmeyi teklif etti.


Phil her şeyi kendisi yapmaya çalıştığı sürece istediğini elde etmek için çok mücadele etti. Yardım istemeye ve insanların yanında olmasına izin vermeye başladığında, hayatı tersine dönmeye başladı. Şimdi her zaman ki hayalini kurduğu türden bir yaşam ve meslek yaratma yönünde ilerliyor.


Ücretsiz Etkinlik 43


İhtiyaçlarınızın önemli olduğuna inanıyor musunuz?

Diğer insanların ihtiyaçlarınızı karşılamanıza yardımcı olmak istediğine inanıyor musunuz?


Bir kağıda, şu anda hayatınızdaki yardımcılarınızın bir listesini yapın. Bunlar arkadaş ve aile üyeleri olabilir. Doktorlar, avukatlar, terapistler  gibi profesyoneller olabilirler. Listeyi oluşturduktan sonra aşağıdaki soruları yanıtlayın:

  • Hâlâ ne tür yardımcılara ihtiyacım var?
  • Bu yardımcıları nasıl daha etkili kullanabilirim?
  • Bu kişilerin bana yardım etmesini nasıl engelliyorum?
Bu insanlardan yardım istemek için fırsatlar aramaya başlayın. Aranızda bağlar oluşturun. Yardım istemeden önce, şu olumlamayı tekrarlayın: Bu kişi ihtiyaçlarımı karşılamama yardım etmek istiyor.

Post a Comment

Daha yeni Daha eski