ERKEKLİĞİN FAYDALARINI AKTARMAK

ERKEKLİĞİN FAYDALARINI YENİ NESİLE AKTARMAK

Bölüm 1 : Yılanlar ve Salyangozlar


(YENİ BİR KÜLTÜR İNŞA ETMEK VE DESTEK OLMAK)


Oğullarımı büyütmek için çalışırken , onların şuna çok benzeyen bir dünyada büyüdüklerini fark ettim. Erkek çocuklar ; erkeklerden kopuk ve erkek çocukların kadınların onayına bağlı  olan iyi çocuklar yaratılıyor.


kadın ve erkek çocuk


Bunu yeni bir eve taşındığımızda birkaç yıl önce fark ettim. Oğlum Steve dördüncü sınıfa girmeden önceki bir yaz okuluna gittiğimde bir doz gerçeklik ile sarsıldım. Anaokulundan beşinci sınıfa kadar, bütün okulda sınıfta sadece bir erkek sınıf öğretmeni vardı. Bu yaklaşık 20 ye 1 oran. Öğretmenlerle beraber spor salonunda bir arada dururken , hayatlarının en etkilenebilir yıllarında küçük çocukların içinde geçirdikleri çevrenin görsel bir resmini ( fotoğrafını) aldım. 


İyileşen bir kibar adam olarak, yeni bir erkeklik modelini sadece kendi oğul ve kızlarıma geçirmek için eşsiz bir şansım var. Ama bütün bir erkek ve kız nesline , bu sürecin gelecek nesle daha fazla bilgi vermek için güçlü bir araç olduğunu daha çok anlıyorum. Kadın ve erkek olmanın ne anlama geldiğine dair daha mantıklı bir modelin aktarılması için çalışmaya çok zaman ayırıyorum. 


Kültürümüz yetişkin erkeklerin  , erkek çocuklarının rahatlıktan çıkmalarına yardımcı olduğu bir kaç ritüel sağlar. Kreşler , ev , anaokulu ve okul kadınlar tarafından yönetilir ve çocuklar buradan yetişkin erkeklik dünyasına girerler. Robert Bly , Iron John adlı kitabında bu ritüellerin önemini tartışıyor. 

Bly, "ilkel" toplumlarda , erkeklerin ergenliğin erken yaşlarına kadar kadınlar tarafından yetiştirildiğini yazıyor. Erkeklerin kadın etki alanın terk etme ve hareket zamanı geldiğinde , erkekler dünyasında kabilenin adamları bir baskın düzenliyor. Savaş hali alıp boya sürüyorlar çocukları uzaklaştırıp köye girip yağmalaya yapıyorlar. Kadınlar ağlıyor , protesto ediyor  ve erkeklere asılmak için ellerinden geleni yapıyorlar. Kabilenin adamları gittikten sonra , çocukların geçiş dönemi için kadınlar bir araya gelir ve birbirlerine sorarlar. "Nasıl yaptım ? İnandırıcı mıydım ?"  Bu kültürde çocukların erkekliğe geçiş ve başlatma sürecinde kabilenin erkekler ve kadınları bunu kolaylaştırmak için birlikte çalışıyorlar. 


300 spartalı


300 spartalı filmini izlediyseniz orada kral olacak çocuk iyi bir eğitim aldıktan sonra tek başına dağda kurt avlamaya gönderilir. Bu çocukluktan erkekliğe geçiş için bir ritüeldir. Eğer çocuk kurt avlayıp evine geri dönerse , erkek olmuş ve kral olmayı hak etmiştir. Bu kültürde erkekliğe geçiş için çocukları kabilenin adamları yanlarına alıp savaşa gider gibi hazırlayıp aynı köylerine baskın yaptırıp yağmalama ve benzeri şeyler yaparak kadınlarında destekleriyle senaryo yazılıp çocukların erkekliğe geçiş sürecini başlatıyorlar. 


Bu günlerde erkekler bu geçişi kadınlar tarafından yönetilen bir dünyadan yapmaya çalışıyorlar, ancak bunu kendi başlarına yapamıyorlar. Bir teorim var. Ergen erkek çocukların dikkatsizce oldukları aşamadan geçip tırmalamak , agresif davranmak , odalarını dağıtmak , kamburlaşmak , yüksek sesle müzik dinlemek ve çalmak , küfretmek ve çokça tükürmek , hepsi bilinçsizce anneleri bile onlara katlanamayacak kadar iğrenç hale getirmeyi hedefliyorlar. Bu anneleriyle simbiyotik bağları koparmalarına yardımcı olur fakat yine de bu genç adamların hala yardıma ihtiyacı var. Yetişkin erkeklerden suçluluk ve utanç hissetmeden , aşırı derece annelerinden uzaklaşmaları kendine zarar verici davranışlardır. 

İyi çocukları kurtarmanın , erkeklerin bizim filmimizde erkek olmanın ne anlama geldiğine dair daha mantıklı bir rol model bulmalarına yardımcı kültür lazım. Bunun nedeni , erkeklerin yalnızca erkeklerden öğrenebileceği belirli şeyler olmasıdır. Efendi adam olarak erkekliğinizi kucaklayın , erkek olmanın ne demek olduğunu oğullarınıza öğretin. Bu , saldırganlıklarını , libidolarını nasıl idare edeceklerini , kadınlarla nasıl ilişki kuracaklarını , bir erkekle nasıl bağ kuracaklarını aktarmayı içerir. Ve belki de en önemlisi kendi erkekliklerini nasıl kucaklayacaklarını bilmeleri lazım. Erkekler bu dersleri hem örnek ve genç erkeklerle etkileşim yoluyla öğreneceklerdir. Lazım olan kültür budur. 


İyileşen ve kendini geliştiren bir adam olarak , ergen oğullarım ve onların arkadaşları ile birlikte olmaktan da yararlanıyorum. Ne zaman oğullarımın etrafındayım, DİZGİNLENMEMİŞ ERKEKLİĞİ iş başında görüyorum. Saldırganlık ve cinsellik gibi testosteron ile ilgili davranışlarıyla başa çıkmalarını sadece oğullarıma nasıl yapılacağını öğretmiyorum, bana nasıl yapılacağına da gösteriyorlar. Böylece kendi erkekliğimi de kucaklıyorum. 


Bu karşılıklı süreç, zaman ve etkileşim gerektirir. Babalarının oğullarını avlamaya ve balık tutmaya götürmesi zaman geçirmesi gerekir. Onlarla araba üzerinde çalışın, onları işe götürün, takımlarına koçluk yapın , top oyunlarına götürün, birlikte çalışın , onları iş gezilerine götürün ve erkeklerle dışarı çıktıklarında yanlarında etkilenmelerine , etiketlenmelerine izin verin. Bu aktivitelerin çoğu , erkeklerin erkek dünyasına girmesine yardımcı oluyor.


Evli iseniz ve erkek çocuğunuz varsa onunla bol bol zaman geçirmeyi tavsiye ediyor. Abi iseniz kardeşinizle beraber zaman geçirin ve onu da ortama sokun ve onun ortamlarına girin. Tek başına olduğunuz zaman diğer arkadaşlarla zaman geçirmeyi ve aktivite yapmayı söylemeye hiç gerek yoktur sanırım. Yukarda bahsettiği ilkel kültür zamanımızda kalmadığı için , gelecek nesillere erkekliği aktarmak yeniden bir kültür oluşturmaktan geçiyor. Daha öncesinde bir birini ardına gelen nesillerin bir öncekine göre daha pasif olduğunu söylemiştik. Bu döngüyü kırmak yeniden baba - oğul ve erkekler arasında ilişkiyi inşa etmek ve kendi erkekliğinizi kabul edip buna göre hareket edebilmek için bu zihin yapısını içselleştirmek gerekiyor.

 

baba erkek çocuk


Bu süreç sadece bir insanın biyolojik oğulları ile sınırlı değildir. İyi çocuklar gençlerle , akrabalarla , spor takımları, okul aktiviteleri veya abileriyle ilişki kurabilir. 


Otuzlu yaşlarının sonlarında bekar bir adam olan Trey , bu erkek etkisinin gücünü göstermektedir. Trey grupta bekar bir anne olan kız kardeşi tarafından büyütülen yeğeninden bahsetti. Trey, yeğenin başına gelenler hakkında güçlü duygular hissediyordu çünkü yeğeni bazı durumlardan geçiyordu. Trey' in aynı yaşta yaşadığı isyan ve alkolle hareket ediyordu. Grup Trey'e yeğenine ulaşmak ve olumlu bir erkek etkisi olması için cesaretlendirdi. 

Sonraki hafta grupta Trey ışıldıyordu. Yeğenin nalbur dükkanına nasıl götürdüğünü ve ikisinin nasıl bir çalışma tezgahı oluşturduğunu anlattı. Yeğeni erkek temasından çok etkilenmişti. Trey , yolun yönünü değiştirmeye yardımcı olmak için genç çocuğa olumlu bir şey yaptığını hissetti. 


Ücretsiz Etkinlik 29


Tanıdığınız erkek veya akrabalarınız için sağlıklı bir erkek destek sistemini nasıl sağlayabilirsiniz ? Üç erkek çocuk listeleyin ve onlarla katılabileceğiniz bir aktivite planlayıp yapın. 


AVANTAJLARI DEVRETMEK


Bölüm 2 : Şeker ve Baharat


Küçük kızlar da bu geri kazanılan erkeksi enerjiden yararlanabilir. Gruptaki adamlar erkek enerjisinin genç bir kız üzerindeki faydalarını güçlü bir şekilde gösterdi. Gruptaki üyelerden Lemar'ın 12 yaşındaki kemik kanseri olan bir kızı vardı. Kemoterapi tedavisi görüyordu. Bir bacağının kesilmesi gerekiyordu. Sonuç olarak hastanede sayısız gün ve gece yatakta geçirdi. Bir cuma akşamı Lemar; kızıyla beraber hastanede otururken , erkek terapi grubu beklenmedik bir şekilde ziyaret edip onu yemeğe çıkarmak için geldiler. 


küçük kız çocuğu


Erkekler zor bir dönemde Lemar için erkeksi bir destek sağlamanın yanı sıra , beklenmedik bir şey oldu. Varlıklarından enerji alan Lemar'ın kızı yatakta oturdu ve her bir insana sarıldı. O gece daha az ilaca ihtiyacı vardı ve haftalarca olduğundan daha iyi uyudu. Ertesi gün baba ve kız bir gece önce onu ziyarete  gelen adamlar hakkında konuştular. 

İyi çocukları kurtarmak , kızlarına gerçek bir erkeğin nasıl göründüğünü gösterebilir. Kızlar kendi babalarına sınırlar koyar , istediklerini net ve dolaysız sorar , çalışır , üretir ve sahip olurlar. Erkek arkadaşlarını ve kendi ihtiyaçlarını bir öncelik haline getirirler. Küçük erkeklerde olduğu gibi , kız olmanın ne demek olduğunu hem babalarını izleyerek hem de onlarla etkileşime girerek öğrenirler. Bu modelleme gelecekti olumlu erkek arkadaş ve eş seçimlerinde etkilidir.


Kız arkadaş veya eş secimi yaparken , kızın babası ile arasındaki ilişkisine bakmak gerekir. Burası önemlidir zira kendi babası ile problemi olan kızdan pek kız arkadaş veya eş adayı çıkmaz. Eğer babası ile etkileşimi ve iletişimi etkili bir kadınsa sizinle duygusal ilişkiye girerken babasına nasıl davranıyorsa size de öyle davranacaktır. Eğer kızınız ilerdi de sağlam bir adamla beraber olmasını ve eş seçmesini istiyorsanız, kendinizde sağlam adam olmak zorundasınız. Alkolik bir babanız kızı  gidip alkolik bir adam seçecektir. Buna aşina olduğundan ve babasını böyle idare edebildiğinden tanıdık şema ile ilişkilerini sürdürecek ve dışına çıkmakta zorlanacaktır. Daha güçlü daha otoriter ve kaliteli adamla ilişki yaşamakta zorlanacaktır. Bu yüzden kaliteli , otoriter, maskülen, dominat , lider , duygusal olarak güçlü ve erkekliğin hakkını veren babalar , kızlarına böyle şemalar aşılayıp örnek olduğundan kızları da eş seçerken bunu göz önüne alacaktır.


KAYBIN OLMADIĞI DURUM


İyi çocuklar ve Efendi Adamlar , erkeksi enerjisini geri kazandıkça herkes kazanır. İyileşen ve kendini geliştiren iyi çocuk , sadece erkeklerde daha derin bağlar kurmuyor , kadınlarla ilişkileri de büyüyor. Yepyeni erkek ve kız neslinin belki çoğu önemli ölçüde, sağlıklı bir erkek olduğunu görmenin faydalarından yararlanır. 

Post a Comment

Daha yeni Daha eski