KENDİNİ ONAYLAMAK

KENDİNİ ONAYLAMA

Olumlu onaylamalar ile kendine telkin vermek ve onaylamak

Olumlu onaylamalar iyi adamın kendisi hakkındaki temel inancını değiştirmeye yardımcı olabilir. Olumlu beyanlar  , yeni ve daha gerçek mesajlarla İyi Adamın değer hakkındaki yanlış mesajların yerini alır. Tek başına kullanıldığında doğrulamaların etkileri genellikle kısa sürelidir. Çünkü bu mesajlar en eski mesajlara ve iyi adamın kendisi hakkında sahip olduğu en derin inançlara aykırıdır. Onaylar YANLIZCA birlikte kullanıldığında etkilidir. İyi adamların temel inançlarını değiştirmeye yardımcı olan diğer süreçler şunlardır : 


özgüvenli olmak


  • YANLIZ ZAMAN HARCAMAK
  • KENDİNİ AÇIĞA ÇIKARMAK
  • ESKİ İNANÇLARI DEĞİŞTİRMEK


Aşağıda olumlamalara bir kaç örnek var.


Ben olduğum gibi sevimliyim

Kusursuz kusurluyum

İhtiyaçlarım önemli ve ihtiyaçlarıma öncelik veriyorum

Ben güçlü bir insanım

Bunu ben halledebilirim

İnsanlar beni olduğum gibi kabul ediyor ve seviyor

İnsan olmak ve hata yapmak sorun değil

Memnun etmem gereken tek kişi benim


Ücretsiz Etkinlik 10


Kendinizle ilgili olumlu onaylamaların bir listesini yapın. Bunları not kağıtlarına yazın ve onları düzenli olarak görebileceğiniz bir yere yapıştırın. Yeni kalmaları için kağıtları sık sık değiştirin. Okuduğunuz zaman , gözlerinizi kapatın ve kelimelerin anlamını tamamen kucaklayın. Derin inançların lehine olumlamaları reddetmek için zihninizin herhangi bir eğilimi var mı ? Gözlemleyin.

YANLIZ ZAMAN HARCAMAK

yalnız kalmak


Tek başına uzun zaman geçirmek Efendi Adam Sendromundan kurtulmak için önemli bir süreçtir. İyi adamlar yalnız kaldıklarına kim olduklarını , kendileri hakkında neleri sevdiklerini ve hangi kuralları kullandıklarını keşfedebilirler. Hayatlarını yönetmeyi seçerler. Efendi Adamın tek başlarına seyahat etmelerini ve kimsenin bilmediği yerlere çekilmelerini şiddetle tavsiye ederim. Bu bağlamda iyi adamın insanların onayını kazanmak için daha az nedeni var ve hataları gizlemeye daha az ihtiyaçları vardır. Yalnızken kendileri ve yaşam yönleri hakkında düşünebilirler. Sorumluluk alma pratiği yapmak için de iyi bir zamandır.


( Yalnız kalmak kafanın içinde geçen düşüncelerin farkına varmak için iyi bir zaman dilimi. Fakat yalnız kalmak sadece yanında kimsenin olmaması değil dışarıdan herhangi bir uyarıcıdan da uzak kalmak demektir. Müzik yok film yok herhangi bir şey okumadan bir kağıt kalemle bir şeyler karalamak ufak hobiyle ilgilenmek ve kendini dinlemek iyi olacaktır.)


Yalnız kaldığında memnun etmek veya ödün vermek zorunda kalmadan istediğini yapabilirsin. İstediğin zaman yatacak ve istediğin zaman kalkacaksın. Ne zaman ve ne yiyeceğine kendin karar vereceksin. Nerede olduğuna karar verecek ve oraya gideceksin. Yalnız kaldığında bakma , onay alma , kendini feda etme veya birilerinin sorunlarını çözmek için deneme yapma şansın daha az olacaktır. 


Uzun süre tek başına kalmak ( yalnızlık ve izolasyon ile ) iyi adamların bir numaralı korkularıyla yüzleşmelerine yardımcı olur. İyi adam yalnız zaman geçirmenin onu öldürmediğini anladığında, kötü ilişkilerde kalması, tahammül edilemez davranışlara tahammül göstermesi ve manipüle etmesi gerekmediğinin farkına varır. Çünkü bunlar insanların ihtiyaçlarını karşılamaya çalışmaktır.


Serbest Etkinlik 11


Dağlara veya plaja bir hafta sonu gezisi planlayın. Mümkünse bir hafta boyunca bir tatil veya tek başına seni kimsenin tanımadığı bir yere gitmeyi planlayın. Yabancı bir şehri veya ülkeyi tek başınıza ziyaret edin. Bu zamanı kendini gözlemlemek ve derinlemesine düşünmek için bir fırsat olarak kullanın. Bir günlük tutun. İyi bir öz bakım uygulayın. Bu kitabı yanınıza alın ve ücretsiz etkinlik egzersizlere zaman ayırın. Eve döndüğünüzde nasıl farklı olduğunuzu ve tanıdık kalıplara tekrar başlamanızın ne kadar sürdüğünü gözlemleyin.


KENDİNİ AÇIĞA ÇIKARMAK

Kendini ortaya çıkarmak ve başarmak


İyi Adamlar insanlıklarını başkalarından saklamaya çalıştıklarında , sevimsiz ve kötü olduklarına dair temel inançlarını pekiştirirler. İnsanlıklarını açığa çıkarmak ;temel inancı değiştirmek , toksik utançlarını salıvermelerine ve çocuklukta içselleştirilenlerden daha doğru mesajlar almaya yarar. Bu süreç zorunlu olarak güvenli bir kişi gerektirir.


Başlangıçta hissettiğiniz kadar korkutucu olsa da, bu güvenli insanları bulmak öz onaylamayı öğrenmek için çok önemlidir. İyileşen iyi adam bu bölümü tek başına yapamaz. 


Bu süreç güven inşa etmeyi gerektirir. İyileşen iyi adamın buluşmak için düzenli bir zaman ayarlamasını öneririm. Güvenli kişi veya gruplarla  kendinizi azar azar ifşa etmeye başlayın. Bu süreçte sadece kendin hakkında konuşmaya başla. Bu başlı başına bir çok iyi adamı başta rahatsız edecektir. Zamanla başkalarının görmesine izin vermenin en az rahat olduğu zamanlarda kendisiyle ilgili şeyleri açıklamaya başlayabilir. Güven sağladıktan sonra , kendisiyle ilgili korku ve utanç yaratan şeyler açığa çıkmaya başlayabilir. Ben pek çok iyi adamın gizli ve en derin kaçamaklarını , karanlıklarını açığa çıkarmaya geçmesinin güvenli insanların varlığına bağlı olduğunu düşünüyorum.( güvenecek bir dostunuz yoksa mutlaka bir terapiste gidin)

Red iyileşmekte olan bir alkolik ve İyi Adam grubunun bir üyesi. Red süreç için güzel bir örnektir.


Red bir akşam geç saatlerde terapi grubuna geldi ve ilk otuz kırk dakika boyunca sessiz ve bağımsız kaldı. Redin gruptaki modeli ya aktif olarak katılmak yada içine kapanık kalmaktı. Sessiz dönemleri genellikle duygusal olarak perişan olduğunun bir işaretiydi. Uygun bir zaman ortaya çıktığında , Red'e şunu sordum :" İçine kapanık görünüyorsun ve nasılsın ?"


Grubun dikkati ona odaklandığında görünüşü dehşete kapıldı. Ellerine bakarken yumuşak bir şekilde fısıldadı. "Ben neredeyse bu gece gelmiyordum. Aslında gruptan ayrılma hakkında düşünüyordum."


Adamlardan bir kaçı neler olduğunu sorarak tüm grubun endişesini dile getirdi. 


"Kendimi çok kötü hissediyorum" diye devam etti Red. "O kadar korkunç bir şey yaptım ki , yüzleşip yüzleşemeyeceğimi bilmiyorum."


Ona karşı grubun yargıda yükselmesine neden olabilecek ne yapabileceği konusunda düşüncelerim yarışmaya başladı. Grup üyelerinden biri ilişkisi olup olmadığını sordu.


"Daha kötüsü yok" diye cevap verdi Red. "O kadar korkunç bir şey yaptım ki sana anlatabilecek miyim bilmiyorum"


Grup desteklerini ve cesaretlendirmelerini sunarken , Red kendini açmak için korkusunu ve utancını kırdı.


"Geçen hafta patronum tarafından azarlandım ve sonra karımla kavga ettim. Çok depresyondaydım dışarı çıkıp beşte bir votka aldım ve sarhoş oldum. O zamandan beri kanıyorum."


Red 'in yüzünden gözyaşları akıyordu alkole olan bağımlılığının utancı bir kez daha çirkin yüzünü göstermişti. Altı ay önce gruba katıldığından beri temiz ve ayıktı. Grupta aktifti ama 12 yıllık iyileşme sürecinde bir dizi kayma ve nüksetme yaşamıştı.


Bir grup üyesi ona bir kutu kağıt mendil uzattı ve Red gözlerini sildi. Daha sonra hikayeyi hıçkırıklar arasında utancını açığa vurarak anlatmaya devam etti.


"Tüm eski yalan söyleme ve manipüle etme biçimlerime geri döndüm. Tamamen kontrolden çıktım."


Bu başladığından beri sponsorunu arayıp aramadığını veya bir toplantıya gidip gitmediğini sordum. Başını salladı ve paylaştı. O kadar çok kez kaymış ki , kimsenin onu umursayacağını yada geri isteyeceğini düşünmemişti.


Grubun çeşitli üyeleri Red'e ne kötü olduğunu nede kötü düşündüklerini paylaştılar. Acı çektiğini görebiliyorlardı. Özellikle çok utanmasına rağmen gruba geldiği ve neler olduğunu açıkladığı için ona büyük saygı duyduklarını söylediler. 


Bir kaç dakika sonra Red, "Hepsi bu kadar değil dahası da var" dedi. Bir kez daha ağlamaya başladı. Elini kaldırıp alnına götürdü kendinden tiksinmiş gibi başını salladı.


"Daha da kötüleşiyor.  Bu hafta iki kez iş yerimin yanındaki gözetleme şovlarına gittim." Gözlerini zemine çevirdi ve neredeyse kontrolsüz bir şekilde ağladı. "Çok iyi yapıyordum" hıçkırıklar arasında boğuldu. "Şimdi her şeyi mahvettim. Kendimi tamamen değersiz hissediyorum ve yaşamaya devam etmek istemiyorum. Her şeyi berbat ettim."


Saatin geri kalanında, grup Red'i destekledi ve onu tüm yol boyunca ilerlemesi için cesaretlendirdi. Ona kötü olmadığına ve kimsenin onu yargılamadığına dair güvence verdiler. Aksine utanç ve acısını ifşa ettiği için herkes ona saygı duyuyordu. Karısıyla konuşmasında onu desteklediler. Her gün bir grup üyesini aramasını istediler ve sonraki hafta nasıl olduğunu onlara bildirdi.


Red o gece gruptan ayrıldığında açıkça sarsılmış ve korkmuştu. Ona gerçekten değer veren ve onun yapmasını isteyen bir grup insanın yükünü ve desteğini aldı. Red kötülüğünün insanların onu yargılamasına neden olacağından ne kadar derinden korksa da bunların hiçbiri olmadı. Bunun yerine hiç bir şey olmadığı mesajını aldı. 


ESKİ DERİ DÖKÜLMESİ


İyileşen iyi adamlar zehirli utançlarından kurtulup kendi onaylarını aramaya başlarken birkaç önemli gerçeğin farkına varır.


  • Kötü değiller
  • Başka insanların onayını kazanmak için her şey yapmak zorunda değiller
  • Algılanan kusurlarını veya hatalarını saklamak zorunda değiller
  • İnsanlar Onları oldukları gibi sevebilirler


İyileşen iyi adamlar bu bölümde açıklanan ilkeleri uygulamaya başladıkça diğer her insan gibi insan oldukları gerçeği ortaya çıkar. İyi adamlar hata da yapar, yanlış kararlar alırlar ve uygunsuz davranırlar. Yine de onların insanlığı onları kötü yada sevimsiz yapmaz yada diğer insanların onları sevmeyi bırakmasını sağlamaz.


Kusurlu insanlar yalnızca diğer kusurlu insanlarla bağlantı kurabilir.


Bukalemun derilerini dökerek ve kendilerini memnun etmeyi öğrenerek İyi Adam iyileşmeye başlar. Her zaman arzu ettiğiniz yakınlığı ve bağı deneyimleyin. Kendilerini onaylamayı öğrenerek insanları kendilerine çeken bir yaşam enerjisi ve karizma yaymaya başlarlar. İyi adamlar onay aramayı bıraktıkça ve algılanan kusurlarını gizlemeye çalışmayı bırakırlarsa, gerçekte ne olduklarını, aşk ve hayatta ne istediklerini anlamaya kapı açarlar....

Post a Comment

Daha yeni Daha eski