DUYGULARI İFADE ETMEK

DUYGULARI İFADE ETMEK

Duyguları ifade etmek ve kabullenmek


İyi çocuklar iki tür duygudan korkar. Kendilerinin ve Diğerlerinin. Her türlü yoğunluk Efendi Adamın kontrolden çıkmış hissetmesine neden olur. Çocuklar olarak , davet ettikleri olumsuz dikkat yada ilgisizlik duyguları yoğun bir şekildedir. Bu nedenle , çok fazla olumsuz ilgi çekebilecek veya terk edilmiş hissetmelerine neden olabilecek duyguları bir kapağı sıkıştırmak gibi davranmak güvenli hissettirir. 



*** Daha önce sevilmenin ne olduğunu bilmeyen bir insan kendinde DEĞERSİZLİK DUYGUSU hissettiği için , başka bir insan sevdiği zaman buna nasıl karşılık vereceğini bilmediğinden karşıdakinin sevgisinden korkar ve nasıl davranacağını bilmez. Eğer biri sizi sevdiğini hissettiğinizde bilinmez bir kaygıya düşüyorsanız muhtemelen daha önce böyle davranışlara maruz kalmadığınız içindir. Bunun başlıca sebebi aile içinde koşullanmadan gelir. Eğer anne baba arasındaki ilişki kavgalı hırlı gürültü ise , yada sizi değersiz hissettirecek söz ve davranışlarda bulunmuşlarsa buna karşı vermeniz gereken tepkiyi bildiğinizden , bunun haricindeki ilişkiler size yabancı gelecek ve kaygı çekeceksiniz. Anne - baba arasındaki ilişki gayet güzel bir şekilde ise zaten size uygun olmayan ilişkilerden uzak kalacaksınız. Drama çekmek, karın ağrısı kişilerle uğraşmak ve başkalarını düzeltmeye çalıştığınız ilişkiler varsa mutlaka bir şeylerin eksikliğinden yada aile içindeki ilişkilerden böyle oluyordur. 

İlişkilerde evhamlı davranmanın sebebi Değersizlik Duygusundan Gelir.


Evliliğimizin erken dönemlerinde Elizabeth'in benim yetersizliğim yüzünden hayal kırıklığını ifade ettiğini hatırlıyorum. Çoğu iyi çocuklar gibi bende duyguları tehlikeli bir şey olarak görmeye başlamıştım. 30'dan sonra artı yıllar süren şartlanma ile, Elizabeth'in benden ne istediği hakkında hiç bir fikrim yoktu.


Duygularımın farkına varmaya başladığımda bile, onları sık sık kendime sakladım. Neredeyse komik bir seyreklik ile iyi çocukların aklından ne hissettiğini partnerine söylemek gelir. Bir vesileyle eşim, onunla bir süredir barındırdığım hissimi paylaştığımda benimle yüzleşti. " Neden bunu ilk hissettiğinde bana bundan bahsetmedin ? " diye sordu.



*** Olumlu olumsuz duyguları zamanında paylaşmak gerekiyor. Özellikle rahatsız olduğunuz şeyleri ifade etmezseniz hasır altında birikip öfke patlaması yaratır. Buda ilişkinize büyük bir zarar verir. Olgun insan küs kalarak sessiz kalarak karşıdakinin kendisini anlamasını beklemez. Ne hissediyorsa ifade eder. Senin görevin anlaşılmaya çalışmak olmamalı , anlatmak olmalı.

 


"Daha iyi yapıyorum" diye tipik bir iyi çocuk tarzında cevap verdim. 


İyi çocukların birinin canını acıtmak istemediklerini iddia ederek duygularını gizlemeye mantıklı bulduklarını sık sık duyuyorum. Gerçek şu ki , kendi kıçlarını kapatıyorlar. Gerçekten söyledikleri şey, çocuklukta yapamadıkları  deneyimlerini yeniden yaratabilecek her şey yapmak istiyorlar. (bunun amacı beynin travmatik geçmişe gidip orayı tamir etmeye çalışmasıdır) .Gerçekten herhangi birini zarar görmekten korumaya çalışmıyorlar, sadece dünyalarını pürüzsüz ve kontrol altında tutmaya çalışıyorlar. 

Sık sık iyi çocuklara söylerim, "Duygularınız sadece duygulardır, sizi öldürmezler. "Ne olursa olsun iyi bir çocuk; Endişeli, Çaresiz, Utanç Verici, Yalnız, Öfkeli ya da Üzgün hissediyor, duyguları hayatı tehdit etmiyor."


Duyguları ifade etmek


İyi çocuklara duygularını kucaklamayı öğretmenin amacı, onları yumuşak ve "dokunaklı" hale getirmek değildir. Duygularıyla temas halinde olan erkekler güçlü, iddialı ve enerjiktir. Çoğunun aksine iyi çocuklar , duygularına sahip olmak için daha çok kadın gibi olmak zorunda olmadıklarına inanırlar. Bu nedenle erkeklerin duygularını diğer erkeklerden öğrenmede destekliyorum. 


Bastırılmış duygularla yeniden bağlantı kurmanın bir formülü veya "doğru" yolu olmasa da, destek grupları şunları yapabilir. Bu yavaş ama önemli süreci öğretir, modeller ve destekler. Bir anlamda terapi grubu ailedir. Bu ortamda , iyileşen iyi çocuklar duygularla başa çıkmak için böyle bir yardım isteyebilir. Bu yardım onlar için çocukken asla mevcut değildi. Duygular genellikle dağınık olduğundan , grup ortamı bir an kontrolden çıkmış hissetmek için destekleyici bir yer temsil eder. İyileşen iyi çocuklar tekneyi sallarlarsa denizde düşmeyecek ve boğulmayacaklar. Bunu öğrenecekler. Ayrıca çevrelerinde başka birilerinin hisleri ve duyguları varsa da büzülmeyeceklerini(kim benim hakkımda ne düşünüyor diye umursamayı bırakacaklar) öğrenirler. 

Duygular insan varlığının ayrılmaz bir parçasıdır. Duyguların dilini öğrenerek , güzel bir şekilde iyileşen iyi çocuklar ömür boyu gereksiz ağırlıkları bırakmaya başlayabilirler. Böyle yaptıklarında enerji ,iyimserlik, samimiyet ve yaşam için lezzet gibi yeni bir keşif yaşıyorlar. 


Ücretsiz Aktivite 20


Duyguları ifade etme ile ilgili bazı kurallar :


Diğer kişiye odaklanmayın, "Beni kızdırıyorsun." Bunun yerine, hissettiğiniz şeyin sorumluluğunu alın: "Kızgın hissediyorum."


Düşündüğünüz ifade etmek için duygu kelimeleri kullanmayın, "Joe'nun benim avantajlarımı almaya çalıştığını hissediyorum" Bunun yerine, vücudunuzda neler yaşadığınıza dikkat edin: "Kendimi çaresiz ve korkmuş hissediyorum."


Genel olarak, duygu ifadelerinde "siz" yerine "ben" le başlatmaya çalışın. "Bana kaba davrandığını hissediyorum." gibi.


Duyguları Bastırmanın Zararları :




Post a Comment

Daha yeni Daha eski