KENDİNE DEĞER VERMEK

KENDİNE DEĞER VERMEK 

Önemli Tek İnsan Kim ?


30 yaşında bekar bir Efendi Adam Olan Todd , "Ben bukalemunum" dedi. "Beğenilmek için inandığım kişi olmaya çalışıyorum." Akıllı arkadaşlarımla akıllı davranıyorum ve büyük kelimelerle konuşuyorum. Annemin etrafında mükemmel sevgi dolu evlat gibi görünüyorum. Babamla Spor hakkında konuşuyorum. İş yerinde arkadaşlarımla küfürlü ve yeminli konuşuyorum. Havalı görünmek için ne gerekiyorsa yapıyorum. Her şeyin altında , kim olduğumdan emin değilim ya gerçekten öyleyim yada herhangi biri beni sadece ben olduğum için istiyorsa ? İnsanların ne yapmamı istediğini çözemezsem , yalnız kalmaktan korkuyorum. İşin garibi , çoğu zaman kendimi yalnız hissediyorum...


Onay arayışı ve Bağımlılığı


Bir iyi adamın yaptığı hemen hemen her şey, bilinçli yada bilinçsiz bir şekilde birinin ONAYI ve ONAYLANMAMAYI önlemek içindir. İyi adamlar , hemen hemen her ilişkide sosyal durumlarda, yabancılardan ve sevmedikleri insanlardan bile doğrulanmayı arar. Todd bir örnektir, içselleştirilmiş toksik utanç nedeniyle , diğer insanların onu istediğini düşündüğü şey olması gerektiğine inanıyor. İyi Adamlar , bu bukalemun benzeri metamorfizmanın , sevilmeyi umuyorlarsa, ihtiyaçlarının karşılanması ve sorunsuz bir yaşam sürmek için gerekli olduğuna inanırlar. 




Dış doğrulama arayışı , İyi adamların sıklıkla tersini yaptığı yollardan yalnızca biridir. Herkesi memnun etmeye çalışarak , İyi adamlar çoğu zaman kendilerini ve hiç kimseyi memnun edemez. 


Onay Arayışı


İyi adamlar oldukları gibi iyi olduklarına inanmadıkları için, pek çok yol bulurlar. Kendilerine ve başkalarına sevecen ve çekici olduklarına ikna için, bir şeye odaklanabilirler. Kendileri ( fiziksel görünüm, yetenek , zeka ) yaptıkları bir şey ( iyi davranmak , iyi dans etmek , çok çalışmak ), hatta kendileri dışında bir şey ( çekici eş, sevimli güzel çocuk , güzel araba ) değer elde etmek ve başkalarının onayını kazanmak... Bunlar odak noktalarından bir kaçıdır.


Bu değer arayış mekanizmaları için sözüm  "BAĞLILIKLARDIR". İyi adamlar kendilerine ve başkalarına değerli olduklarını ikna etmek için , kimliklerine ve değerlerine bunları ekler. Bu takıntılar olmadan, iyi adamlar kendileri hakkında başka neyin , başkalarının onlardan hoşlanacağına veya seveceğini bilmezler. İyi adamlar olmak bu adamlar için en büyük bağdır. Bu bağlılıklar ,Kötü olmamak, iyi olmak ve "doğru" yapmak onları değerli kılan ve içselleştirdiklerini telafi eden şeydir diye gerçekten inanıyorlar.


Zehirli utançlarından dolayı , İyi adamlar sevilmek , ihtiyaçlarını karşılamak , başkalarının onayı almak ve sorunsuz bir yaşam için bağlılıklarına sıkı sıkı sarılırlar. 


Ücretsiz Etkinlik 4


Bir kaç iyi adamla anketler yaptım. Bu adamlara dış onay almaya çalışmak için kullandıkları "ekler" nelerdir diye sordum. Aşağıdakiler yanıtlardan sadece birkaçıdır. Listeye bakın. Sizin de onay almak istediğiniz herhangi bir ek varsa not edin. Herhangi bir davranışı listeye ekleyin. Her birinin örneklerini yazın. Bu benzersiz şekilde sizsiniz. Başkalarından onay isteyip istemediğinizi şu yollarla ilgili geri bildirim isteyin.


  1. Saçını düzgün yapmak
  2. Akıllı olmaya çalışmak
  3. Bencil görünmemek
  4. Diğer erkeklerden farklı olmaya çalışmak
  5. Formda olmak
  6. Harika bir dansçı olmak
  7. İyi bir aşık olmaya çalışmak
  8. Kızmamaya çalışmak
  9. Diğer insanları mutlu yapmaya çalışmak
  10. İyi bir işçi olmak
  11. Temiz bir arabaya sahip olmak
  12. İyi giyinmek 
  13. Kadınlarla ilişkilerde kibar olmak
  14. Asla kimseyi gücendirmemek
  15. İyi bir baba gibi görünmek ( bunları dış onay alıp almamak için mi yapıyorsunuz ? )



3 Yorumlar

  1. Bunlar zaten yapılması gerekenler onay ile ne işi var anlamadım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Diyor ki bunları onay için mi yapıyorsunuz? Zaten kendisini mutlu etmek için karşılık beklemeden yapıyorsa sorun yok.

      Sil
    2. İyi çocukluk içten pazarlık düşüncesi ile çalışır. Yukarıda sayılan şeyleri ve benzerlerini kendi istek ve arzuların için mi yapıyorsun yoksa başkaları tarafından sevilmek takdir edilmek iltifatlar almak için mi yapıyorsun ? Bazı insanlar neyi neden yaptığının farkında olmazlar otomatik davranış sergilerler. Burada anlatılmak istenen niyetin gerçekten nedir ?

      Sil

Yorum Gönder

Daha yeni Daha eski